Leden stellen zich voor

José Hendriksen

In 1990 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mezelf aangemeld als lid van toneelvereniging Molenhoek. En sinds die tijd heb ik de meest uiteenlopende rollen gespeeld: non, junk, deftige dame, lastige puber, hoer, noem het maar op!
En wat is het heerlijk om zo in iemand anders te kunnen kruipen en dingen te doen of te zeggen die je normaal nooit zou doen. Hoewel het met de uitvoeringen altijd weer spannend is ( lukt alles, vindt het publiek het leuk ), is het ook altijd weer een enorme kick om met z'n allen iets moois op de planken te brengen.
Kortom, ik kan het iedereen aanbevelen!

Jolanda Hoogenboom-Geurts

Toneel is een expressie die ieder stuk weer anders is de ene keer speel je een femme fatale, dan weer een oma, dan weer een prostitué etc. etc.. Dat maakt het toneelspelen zo leuk, je steeds weer opnieuw verdiepen in een andere personage. We spelen tegenwoordig 2 stukken per jaar op de zaterdag en zondag, in het voorjaar en in het najaar. Ik zelf behoor inmiddels tot de oudere leden, ben rond 1991 begonnen en ons clubje is klein ( 8 leden) ondanks al onze inzet blijven nieuwe leden uit en dat is jammer, je zou met een grotere groep veel meer mogelijkheden hebben om andere toneelstukken te kunnen gaan spelen.

Marleen Gebbink-Groeneveld

Sinds een aantal jaren woon ik in Molenhoek met mijn man en dochters. Hier heb ik het erg naar mijn zin. In mijn vrije tijd mag ik graag wandelen of fietsen in deze prachtige omgeving.
Al een aantal jaren dacht ik erover om toneel te gaan spelen, aangezien me dat heerlijk leek. In de huid van een ander persoon te kruipen, eens uit jezelf te 'stappen.' Na twee keer een uitvoering van Toneelvereniging Molenhoek te hebben bijgewoond, besloot ik eens te gaan kijken bij de toneelavonden.
Dus nu ben ik lid van de toneelvereniging en verwacht veel plezier te hebben met deze enthousiaste groep mensen!

Babs Jacobs-Hendriksen

Als klein kind heb ik jarenlang mogen genieten, soms ook wat beschamend mogen kijken, naar de toneelkunsten die mijn moeder liet zien. Je zou dus kunnen zeggen dat het plezier in het toneelspelen mij met de paplepel is ingegoten. Wat is nou leuker dan jezelf helemaal in de rol van iemand anders kunnen storten. Een groep 8 musical en een paar drama lessen op school verder, deed ik, behalve bij mam kijken, nog steeds niets met toneel. Elk jaar tijdens de voorstellingen bleven de spelers maar vragen: ‘Wanneer kom jij er nou bij?’. Ik antwoordde dan telkens ‘Ja dat komt wel..’ Zo ook in 2013, toen dacht ik; waarom ook niet? En ja hoor daar stond ik dan bij de eerste voorstelling. De spanning gierde door mijn lijf, maar de kick die het geeft is nog veel groter. Ik heb een nieuwe familie er bij. Nog steeds worden teksten uit het stuk gebruikt en kunnen we er flink om lachen. Intussen komt het volgende stuk dichterbij en bouwt de spanning zich weer op. Voor je het weet is het alweer voor bij. Ik heb er weer zin in.

Corrie Rikken

Sinds 1987 lid van toneelvereniging Molenhoek. Toneel spelen is voor mij een uitlaatklep, goed voor je zelfvertrouwen, je verdiepen in de persoon die je speelt, als team repeteren met een lach en een traan, voor elkaar open staan, decor opbouwen, schilderen, inrichten en weer  afbreken, samenwerken naar fantastische uitvoeringen, trots zijn op elkaar, het publiek in je hart sluiten, voor hun komst, applaus of staande ovatie en genieten en proosten op het behaalde succes
Op naar het volgende toneelstuk!

Richard van Laanen

Na een aantal jaren foto's te hebben gemaakt van repetities en uitvoeringen ben ik in 2010 lid geworden. Mijn eerste rol werd door omstandigheden de hoofdrol in 'Gouwe handjes'. Heel spannend natuurlijk, maar het gevoel na de voorstellingen was heerlijk. Alsof ik een aantal keren over de kop was gegaan in een spannende achtbaan. En nog steeds voelt het zo na een voorstelling. Het is erg leuk om hetgeen waar je voor gerepeteerd hebt op de planken te mogen zetten met de rest van de club en dan het gelach en de andere reacties te horen (of te zien). Ik ben heel blij dat ik de stap van achter de coulissen naar het podium heb gezet. Ik kan niet wachten om er weer op te mogen staan.

Benjamin Hovestadt

Informatie volgt

Betty Schurink

Ik woon sinds juni 2021 in het prachtige Mook. Ik ga nu voor de 2e keer meespelen bij deze heerlijke toneelvereniging, waarvan ik heel erg geniet. Het is een lieve club mensen waar veel gelachen wordt en we het allemaal heerlijk vinden om met elkaar te spelen. Hiervoor heb ik 35 jaar toneel gespeeld bij Kameleon in Baarlo. Dus ik heb al heel veel rollen gespeeld en ik geniet er nog steeds van. Ik hoop dat ik dat nog een tijdje kan doen.

Heja Voorhaar

Al op de lagere school en middelbaar onderwijs vond ik toneel spelen leuk en stond vooraan als er mensen gevraagd werden voor een musical of toneelstuk.

Ook op de Basisschool van mijn 2 zoons speelde ik mee in het jaarlijkse toneelstuk voor ouders en kinderen

In 2008 kwam ik in contact met de Veenendaalse toneelvereniging Artis Amore waar ik tot 2017 met veel plezier de rollen van onder andere  een verkoopster, Koningin, advocaat en zelfs een eigenaresse  van een hotel in Turkije heb gespeeld. Helaas was dit door werk en een verhuizing naar Nijmegen niet meer te combineren. Ook kon ik op dat moment geen vervangende vereniging vinden totdat ik in april 2023 in de krant las dat toneelvereniging Molenhoek een uitvoering gaf. Daar wilde ik wel eens gaan kijken en daarna mocht ik komen kijken bij de repetities. Het voelde voor mij als een soort thuis komen. Ik kijk er naar uit om met dit gezellige cluppie wat moois op het toneel te zetten

Maak jouw eigen website met JouwWeb